Saturday, December 20, 2008

Get Well SOOnn!!!!!

(Focus mamat macho sbelah kanan wokehh)
Bismillah n salam alaik..
Dengan prasaan yg sdeh pas tgk drama mlayu kat tv3 td , tetibe ati nie tergerak nak posting pasal seorang jejake nie..
Herm act jejake yg ak sebut 2 adlh datuk aku..Namenye Mohammed bin lajim.
Dia mrupekan bekas polis Singapure n skarang hanye menjadi pencerita bebas dikalangan cucu2 dia..
Datukak skang lone ranger coz arwah nenek sayangnye aku dah meninggal..Kirenye skang nie atuk tinggal ngan aku r( tentunye ngan family aku)..mNURUT cite yg disampaikn oleh super duper mak,atuk nie time mude mudi dulu sgt garang wokeh...ALah maklum r POLIS..HUHUHU..
SEjak keblakangan nie, atuk dah x brape nak sehat sangat..Sering gak r saket2..Alah maklum r umur pon dah 101 tahun..Make mmng le patut saket2..Tapi yg besh nye dia still aktif membuka hikayat mase dulu dia..Jenuh dok mnadah tlinge utk dgr sgale macam crite dia..Tapi yg rajenmlayan atuk, abng n adek aku r..Ak kureng sket kot coz ak lbh rapat ngan arwah nenek ak..Make ak hanye rajen mengusik sajor..Bukan ape, cam malas sket nak dgr dia dok bercerite maklum r ak bukannye kenal sgt pon ngan orng2 yg dia crite tu..
Sowi r tok..huhuhu.
Aku harap atuk kembali sehat cam dulu....aMIN...
P/S: UTK gmbr di atas sile fokus kpd gmbr mamt yg bersongkok ituuu


2 comments:

qurratul ain said...

huhuuuuhuu
panjang ye umur datuk kamu...
huhu
pape pun
semoga dia sehat selalu supaya senang untuk beribadah,,,
amin,,,...

syairah ariffin said...

alhamdulillah..
Rezeki atuk i syahidah...
Amin amin ya allah....