Sunday, March 15, 2009

mengapa tidak adlh jawapannya

Bismillah n salam alaik..

Kali ni, ak rase lebih nak crite ttg situasi yg normal melanda kalangan kaum adam di dalam fakulti pengajian islam ktim terutamanya coursemate ak.. memandangkn dis sem ak n da geng join JPR dimana kami perlu mencari calon-calon utk bertanding bagi memenuhi jawatan dlm PERSEPSI(PERSATUAN SISWA SISWI FPI). Ketua JPR kitorang adlh Saudara Adnin menekankn bahawa bbeliu menginginkan lebih ramai lg calon lelaki krane barisan kepimpinan yg lepas lbeh dimonopoli oleh kaum hawa yg berdedikasi..hermm termasuklah sahabat sebilikku (hani)huhhuhuhu. Seperti biasa dlm mencari calon, kitorang lebih mudah mendapatkn respon dr kaum hawa coz. Mmemang terlalu mudah utk mendapatkn respon dr mereka .. Dan yg menjadi sedihnya, bagi kaum adam pula mmng terlalu payah mendapatkn respon yg baik. Bagaikn ade satu tembok besar dlm diri mreka utk menapatkn jawapan persetujuan dr mereka. Ak teringat perbualan dgn seorang siswa semasadlm audi sewaktu program pendedahan bg naqib n naqibah
"assalamualaikum,saudara ....m ye.. Di sini ana hendak memberitahu bahawa name anta naik sbgai pencalonan exco Persepsi.. Skarang nie ana n rakann2 cume hendak mendapatkn persetujuan dr anta samada anta bersetuju atau tdk untk menjadi calon. Ana harap anat bersetuju dgn ape yg ana usulkan ini. Bukan calang2 orng yg dipilih utkmenjadi calon2 bg persepsi.. Mudah-mudahan anta setuju." hermmbukan main panjang lagi mukaddimah yg ak huluurkan, dan korang tau ape yg dia jwpp..
"wkslmm.. Herm ana dah agak dah tujuan anti nie.Ana tgk boprang ana dah tahu tujuan sebenar nti.. Maaflah, ana x bersedia utk sume tu dan lagipon ana x layakutk bertanding.. maafye.." Lbeh kurang r jwpan dia cam stelah di edit2.
Fuh ya allah, tetibe dlm hatiak berdetik stelah mendengar kata2 dia "Bukankah nanti klo ko kahwin nanti ko akan memengang satu jwtan dan tggjwb yg lebih tinggiii.. dari sini r tmpt ko start gilap bakat kepimpinan yg memang ad dlm diri seorang llaki.. "
Ak mmg sgt x paham dgn bebudak llki niee.. Sepatutnye diorang ie grab de oppurtunity utk gilap bakat yg ade.. Nie tidak, blom lagi pergi berperang awal2lagi dah menyerah kalah..
Itu adlh antara salah satu sebab seseorng tu susah nak maju..
AKdah x tau cam ne nakwat kaum2 adam nie bersetuju utk menjadikn diri mreka sbagai calon ....

2 comments:

aliashraf said...

salam.

kaifa haluki?(correct me if m wrong)

ok r tu, lelaki mmg xgile kuase tp mmg sape2 yg tolak tuk jd calon tu rugi. haha

tgok saudara adnin tu, bahagia die,
di kelilingi perempuan,dedikasi plk tu.

kalau lah .....

hahaha
iskh2.

syairah ariffin said...

wkslmm

ana bikhair alhamdulillah...(dah btol tu)

haah sgt x gile kose tp dlm istilah lain agak x brape nak brani ..

mmg adnin sgt bahagi, gumbira dan sgale mcm prasaan yg ada dlmhati dia tuu.

mmg sume wanita yg mengelilingi dia adlh sgt dedikasi,plus lawamakesolehah..aminnnn..