Saturday, March 28, 2009

Prasaan Sayang tidak salah

Bismillah n Salam alaik..
Bile kite cerite pasal prasaan sayang,tros pkir pasal CINTA..
Apakah e2 Cinta??
adakh sejenis kueh yg sedap dimakan smase hari raye??
Adkh ia satu minuman yg dpt melegakan tekak dikala dahaga menyerang Anak Tekak?
Atau ia sekadr mainan kp[d diri anda yg datang nye hanye utk menyerikan hari2 anda??
Cinta membawa erti yg terlalu universal bg diri ku ini, tapi bagi entry yg ak nak tulis pd kali ini, Cinta itu adelah satu rase, prasaan yg mmg tlah dititipkn oleh allah kpd setiap hambaNYA yg tlah diciptakan. Apabaila prasaan sayang atau cinta hadir dlm diri kita, sesungguhny kite perlu hargai prasaan tu dgn sebetul-betulnya dan jgn dipersalahkn prasaan itu jika ia hadir dlm diri kite..
APbaila kite mule menyalahkan prasaan cintayg terbit dlm hatikite,e2 tandanye mesti ade somethng wrong some where..
Baik teliti blek diri kite adkh kite menyalahkn prasaan cinte yg hadir dlm diri kite...
Jika kite brade dlm fasa menyatakan bhawa cinta e2 adlh sate yg salah,make cedpat2kite perbetolkan blek pemikiran kite..
Sesungguhnye cinte e2 adlh sgt suci dan murni..
Ia akan menjadi satu perkara yg suci plus murni jika kite bajai cinta e2 dgn baja yg berkandungan syariat islamiyah..
Make sile pilih baje yg bebetol halal isi kandungannye di sisi Allah...
p/s:
Kpade shbt yg menyalakn prasaaan cinyta yg hadir dlm diri anda, perbetolkan blek pemikiran anda.. Sesungguhnye ANda berada dlm fasa yg orng kate "MANIS "..HUHUHU..
Tlong jgn berasa malu krane hadirnye prasaan e2dlm diri anda dan sesungguhnye anda layak utk terima prasaan e2..

3 comments:

violetbiru said...

huhuuu
tidak ALLAH jdkan perasaan itu dgn sia2
xmooo arr slalu wat enry yg terkena kat dri sy..
huwaaa..
ini rara mmg maun kena tau

AshleyZul said...

sy xsure la perasaan syg tu salah ke tidak..
tp yg saya taw, kalu nk syg kat seseorng tu kenelah di atas nama Allah SWT. insyaallah, cinta dan syg itu diizinkan oleNya berpanjangan.

amin .


bunyi cam da ade je ni?
hehehe

syairah ariffin said...

perasaan sayang memang x salah krane setiap insan yg diciptakan oleh allah mmng dah diberi dgn prasaan itew....
cume cara kite membawa perasaan sayang itu adlh berbeza...

bunyi sajer tapi dengar nye xde lagi
huhuhuhu
pandai kamu eh faizahhh