Friday, July 31, 2009

sgt sedih melihat AIDIL

HHUHHUHU. Sapekah aidil yg membuatkn aku bermuram durja....????Sgt misteri lelaki bernama aidil nie.. Eh dun get me wrong k... Aidil tu hanyalah sekadar watak yg dipegang oleh .... x tau namenye rrr dlm cite nur kasih... Sedih wo tgk aidil tadi.. Dia mendapat jawapan yg dia mmng x sangka akn kuar dr mulit adam.. credit to skrip director coz dapat membuai perasaan penonton....
Bile direnung2 blek pasai aidil,kat situ ak dpt lihat sesuatu yg hebat dimana ape yg berlaku terhadap diri kite adlh merupakan sesuatu yg baik bg diri kite. Kite kene ingat bahawa segala yg berlaku terhadap diri kite samada baik atau tidak,ia merupakan benda atau perkara yg sgt sesuai atau cocok dgn kemampuan kite sbg hambanya.. Allah xkan membebankan kite dgn sesuatu yg kite x mampu nak tanggung... Begitu jugak ngan ak, pd sem lepas resault yg ak dapat memang tersasar dr target yg ak cipta.Mula2 tu ak rase down overboard coz dpt resault yg xbesh.. Rase malu nak jumpe orng. Tapi ak terfikir blek , sume yg berlaku ade sebabnya. Allah xkan uji hambanya tnpe sbnrng sebab. Bile ak dah cool n dpt rasionalisasikn blek pemikiran aku nie, ak dpt rase yg allah uji ak nie adlh untuk memberi peringatan kpd aku bhw hidup nie kite xslalu ade kat atas tapi kite juga akn jatuh... ak fikir dgn tenang bhw allah berikan aku keadaan mcm tu untuk membuatkn aku merasa perasaan orng yg mempunyai pointer yg ala2.Bile kite dah merasakn perasaan itu,kite akn lebih menghargai setiap mase yg berlalu. pada ketika itu jugak ak dptmerasakan ape yg allah kurniakan ke atas aku adlh untuk kebaikan aku pd masa kelak..
Jadi pesanan ihklas dr aku kite kene engat bile sesuatu perkara yg berlaku terhadap diri kite samada baikmahupun tidak , kite kene ingat bahawa itu adlh yg terbaik untuk diri kite dan jgn merungut dgnape yg berlaku...

0 comments: