Wednesday, December 24, 2008

Aku Windu Akan DiRinya..

Lelaki itu......
Paras mukanya manis dan indahh..
Perawakannya sedang, tidak terlampau tinggi, juga tidak pendek,
Dengan bentuk kepale besar,Berambut hitam sekali antara kerinting dan lurus.
Dahinya lebar dan rata diatas sepasing alis yang lengkung lebat dan bertaut, sepasang matanya lebar dan hitam,di tepi-tepi putihmatnya agak kemerah-merahan,Tampak lebih menarik dan kuat,pandanganmatanya tajam dengan bulu mata yang hitam pekat.
Hidungnya halus dan merata dengan barisan gigi yang bercelah-celah..Berleher panjang dan indah.. Dadanya lebar dengankedua bahu yang bidang.Warna kulitnya yang jernih dan terang...Bila berjalan badannya agak condong ke hadapan , melangkah cepat-cepat dan pasti ... Air mukanya membayangkan renungan dan penuh fikiran , Pandangan matanya menunjukkan kewibawaan, Membuatkan orang patuh kepadanya..Dengan sifatnya yang begitu memang tidak hairan AKU BOELH JATUH CINTA TERHADAP DIRINYA..
Ya allah permudahkanlah segale urusan ku agar mudah bagi diri ini diizinkn utk menziarahi kekasih-MU ini..Sesungguhnya, ak rindu akan dirinya......

4 comments:

Lutfi Lokman a.k.a kamitaken said...

banyakkan selawat.. lagi satu, base on true story, cuba hafal hadis 40. insya allah dalam proses menghafal tu, mungkin dapat mimpi jumpa baginda..

SyAiRaH aRIsA said...

teRIma kASEH chiGu.!!!! cam bdak darjah 1 slalu ckp..
Herm,, insyaallah akan daku cube lakukan atas saranan yg begitu bguih e2....

qurratul ain said...

syairah
murninya hati kamu merindui baginda
allahuakbar....

Danial Ahmad said...

salam hai sahabat ku..adeq doakan impian kamu tercapai hendak-NYA...amin...semoga hidup mu sentiasa dilindungi Nya...amin